Lenfödem

Kol ve bacakların şişmesi ile kendini belli eden fil hastalığı (lenfödem), bağışıklık sisteminin bir parçası olan lenf bezlerinde oluşan tıkanmalara bağlı olarak ortaya çıkar. Hücreler arası boşlukları dolduran sıvının miktar olarak dengede kalabilmesi için sürekli olarak süzülmesi ve kan dolaşımına karışması gerekir.

Liposuction sonrası

Manuel lenfatik drenaj
Liposuction ameliyatı sonrasında Manuel lenf drenajı uzmanlar tarafından önerilen bir uygulamadır. Ameliyat sonrası dönemde uygulanan lenfatik drenajın; İyileşmeyi arttırdığı, dokularda biriken ödemi atmaya yardımcı olduğu ve şekillenmeye katkısı bulunduğu yapılan araştırmalarla kanıtlanmıştır.

Lipödem Belirtileri Nelerdir?

•Ayak etkilenmese de uyluk, kalça ve bacaklar simetrik bir şekilde etkilenir bu hastalıktan. Kollar da etkilenebilir (hastaların üçte birinde bu durum meydana gelebilir).

•Deride kolay morarma görülür.

•Deride soğukluk hissedersiniz. Ödeme parmakla basarsanız herhangi bir çöküntü kalmaz ya da çok az çöküntü kalır.

•Baskı yaptığınızda yahut dokunduğunuzda söz konusu bölgede ağrı ve hassasiyet olabilir.

•Yaz mevsiminde hava da sıcaklayınca şikâyetleriniz artar.

•Kilo verseniz de şişlikler devam eder.

Lenfödem Belirtileri Nelerdir?

•Parmaklar ve parmak araları da dahil olmak üzere kol ve bacakların bir kısmının veya tamamının şişmesi

•Ağrı ve rahatsızlık hissi

•Vücutta ağırlık ve sıkılık hissi

•Hareket kabiliyetinin kısıtlanması

•Derinin sertleşerek kalınlaşması (fibrozis)

•Tekrar eden enfeksiyonlar

•Ciltte kıvrımların oluşumu

•Siğil benzeri oluşumlar

•Deriden sıvı sızması

Profesyonel yaklaşım

Hizmetlerimiz hakkında daha detaylı bilgi almak için iletişime geçebilirsiniz.